Email marketing is een belangrijk onderdeel van al je marketing inspanningen. Het is een eenvoudig en gemakkelijk te gebruike instrument. Veel bedrijven geven het jammer genoeg niet zoveel aandacht. Ze zien het als een oude marketingmethode. Iets wat natuurlijk niet klopt. Het schrijven met de pen is ouder en we doen het allemala nog! Hoewel het dus oud is, is het niet verouderd. Eigenlijk vernieuwd het continu.
Een hogere conversie
Wist je dat je met een persoonlijke email de conversie met een factor 6 kunt verhogen? Een op de vijf bedrijven geven aan dat de ROI van email marketing rond de 70 dollar ligt.
Continu top of mind
Een groot voordeel van emailmarketing is top of mindness. Het is mogelijk om onder de aandacht te blijven.
Een onderdeel van jouw marketing mix?
Is Email al een onderdeel van de marketing mix? Of is het zelfs de kern van jouw marketing mix? Het is goed om gebruik te maken van de mogelijkheden, die email bieden. Een drip campagne kan je helpen om leads te veranderen.
Ook krijg je met jouw eigen email bestand een eigen publiek. Een eigen publiek wat je ook op social media kunt benaderen en meerdere keren een aanbieding kunt doen.