Leadgenerator, Zelf leads genereren of de leadgeneratie uitbesteden?

0
420
leadgeneratie

 

Uw eigen leads genereren is een van de kerntaken van uw onderneming. U zult continu marketing moeten voeren om nieuwe kansen te krijgen voor uw onderneming om klanten te maken. Klanten die jaren en jaren bij u blijven afhankelijk van uw dienstverlening en product.

Een nieuwe klant maken kost vaak meer geld dan meer verkopen aan een bestaande klant. Een waarheid die klopt. Echter ieder bedrijf is op zoek naar vers bloed om de onderneming te laten groeien.

Er zijn natuurlijk tal van verschillende manieren om leads te genereren. Wat voorheen en nu nog steeds gebruikt wordt is het adverteren in dagbladen en weekkranten. Ook een eigen folder is een goede manier om nieuwe klanten naar uw winkel en bedrijf te leiden.

Als u echter in een andere markt dan de consumentenmarkt zit zult u andere manieren gebruiken. Zo gaat u mogelijk naar beurzen waar u uw eigen stand heeft om in contact te komen met uw doelgroep.

Een eigen leadgenerator zou een sterke aanvulling zijn op deze manieren van het werven van klanten en leads. Echter de vraag is of u dit beter kunt uitbesteden aan een marketingbureau of een externe marketingmanager dan het zelf te doen.

Een keuze die u natuurlijk pas goed kunt afwegen als alle kosten helder in beeld zijn. Dat is begrijpelijk. Echter daarnaast zijn er nog andere factoren die belangrijk zijn. Natuurlijk zullen de kosten lager zijn als u de marketing voor de leadgenerator zelf doet. Echter is het rendement ook optimaal en heeft u er eigenlijk wel tijd voor? Soms is het beter om zaken uit te besteden om zelf de handen vrij te hebben.
Aan de andere kant is marketing natuurlijk de halsslagader van uw onderneming en is het misschien wel belangrijker om hier zelf actief mee aan de slag te gaan. Mogelijk met de hulp van een marketingspecialist die u kan begeleiden zodat u de nodige blunders voorkomt.

Om een goede leadgenerator op te zetten zijn een aantal zaken van belang. Allereerst zult u moeten weten waar uw doelgroep om zit te springen (en wie en wat uw doelgroep is). Daarnaast zult u hen moeten bewegen om het voor u mogelijk te maken om met hun in contact te komen. U dient een vertrouwensrelatie op te bouwen om vervolgens van de leads klanten te maken.
Om de verschillende marketingkanalen te testen is het ook van essentieel belang om goede statistieken te hebben.

Ontvang nog vandaag onze gids om op vijfentwintig verschillende manieren uw klanten te benaderen! En om uw bedrijf te promoten!

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here