Drie tips voor de opvolging van (online) sales leads
Het maakt niet uit in welke markt of welke industrie actief bent: het werven van nieuwe klanten is cruciaal voor iedere kleine ondernemer! En de grote ondernemers natuurlijk ook! Echter laten we eerlijk zijn. Niet iedereen is bedreven in de kunst van het opvolgen van (online) sales leads.
De twee grootste fouten die kleine ondernemers maken bij het opvolgen van leads zijn niet met een gevoel van urgentie en niet persistent te zijn (The boxca millonaire, Tom Black).
“De kwaliteit van de kansen gaan aanzienlijk omlaag naarmate de tijd verstrijkt van het verzoek om informatie” zegt Tom Black. Na een informatieverzoek dient u direct actie te ondernemen en contact op te nemen met de geïnteresseerde. Verwacht niet dat als u de voicemail inspreekt of een email verstuurd dat ze terugbellen. Bel ze gewoon twee keer per dag de eerste week. “Persistentie en vastberadenheid zijn de twee beste vrienden van een verkoper”.
Drie goede tips om enkele voor enkele valkuilen :
-
Maak er een regel van om snel te reageren. Reageer binnen 24 uur nadat u een reactie heeft binnengekregen. Hoe eerder hoe beter!
-
Blok dagelijks een vaste tijd af om leads op te volgen en ze te bellen. Het moet gewoon gebeuren. Zonder het opvolgen van leads geen nieuwe klanten! Zonder nieuwe klanten geen business! Zet het op uw dagelijkse to-do list.
-
Maak een script & een plan hoe u de leads gaat opvolgen.
Door het hebben van een goed geplande reactie wordt het makkelijker voor u om uw leads te benaderen en ze om te zetten van lead tot klant! Zet uw negatieve emoties aan de kant en doe het gewooon!