Hoe krijg ik meer klanten met LinkedIn?

0
5848
Hoe krijg ik meer klanten met LinkedIn?

 Hoe krijg ik meer klanten met LinkedIn?Om te beginnen is het handig om te weten waar LinkedIn precies voor gebruikt kan worden en wat je eigenlijk kan met LinkedIn.  Je kan LinkedIn zien als een sociaal netwerk. Het heeft iets weg van Facebook en het verouderde Hyves. Het verschil is dat LinkedIn een sociaal netwerk is voor werkenden, professionals dus. LinkedIn is een sociaal netwerk met een zakelijk doel. Namelijk: mensen die hetzelfde beroep uitoefenen bij elkaar brengen, en vragers en aanbieders  van een bepaald product of dienst bijeenbrengen. De bedoeling van LinkedIn is voor jezelf een zo groot mogelijk (zakelijk) netwerk te creëren. Dit netwerk kun je gebruiken om kennis met elkaar delen, maar ook om bijvoorbeeld vacatures te plaatsen, of om in te gaan op een vacature. Ook is het mogelijk om via LinkedIn klanten te krijgen.  In deze tekst zal ik uitleggen hoe je dit het beste kunt doen.

 

Allereerst is het verstandig om als basis een zo groot mogelijk netwerk te maken voor jezelf.  Dit zou je bijvoorbeeld kunnen doen door alle e-mailadressen die je hebt up te loaden. Deze e-mailadressen zijn voor niemand zichtbaar. Echter, bij het uitnodigen van mensen is het meestal verstandig om een persoonlijke uitnodiging te sturen. Deze zal waarschijnlijk een stuk charmanter zijn dan de standaard uitnodiging, waardoor mensen sneller op je uitnodiging in zullen gaan!

Naast het maken van een zo groot mogelijk netwerk op LinkedIn, is het van belang dat je goed laat weten wat je doelgroep is. Deze tip klinkt logisch, maar toch doen veel gebruikers van LinkedIn het niet helemaal goed. Op deze manier is de kans op een match waar je uiteindelijk niks aan hebt groter. Je verliest hierdoor dus kostbare tijd. Als je al een klant hebt, kun je deze makkelijk aan je netwerk toe te voegen door simpelweg te zoeken op de naam van de klant.

 

Tenslotte heeft LinkedIn een ‘advanced search’ knop. Door hierop te klikken kun je heel makkelijk je zoekresultaten verfijnen. Zaken die je in kunt vullen bij ‘advanced search’ zijn bijvoorbeeld: voor – en achternaam, postcode, bedrijf, plaats, sleutelwoorden, en nog veel meer. De basis van het krijgen van meer klanten ligt dus bij het in orde maken en als het ware ‘fine tunen’ van je profiel. Vervolgens kun je gemakkelijk nieuwe klanten vinden door op de juiste manier te zoeken!