Hoe krijg je meer leads via LinkedIn?
LinkedIn is een zakelijk sociaal netwerk, dat in Nederland enorm snel groeit. Dit komt omdat LinkedIn je snel aan contacten binnen jouw vakgebied kan leiden, waardoor jouw bedrijf snel succesvoller kan worden! Het is ook mogelijk om klanten te werven via LinkedIn. Dit gebeurt sneller als je veel leads krijgt. Maar hoe zorg je er nou eigenlijk voor dat je meer leads krijgt?
Er zijn verschillende manieren om meer leads te krijgen. Allereerst zou je ervoor kunnen kiezen om domweg profielen man mensen te bezoeken. Wat vervolgens vaak gebeurt, is dat deze mensen ook op jouw profiel zullen gaan kijken. Deze manier om meer leads te krijgen kost helaas wel erg veel tijd. Daarom is er software ontwikkeld die je helpt met het besparen van deze kostbare tijd. Deze software heet Leads met LinkedIn. Wat je zelf moet doen is je doelgroep zo goed mogelijk definiëren. Vervolgens zal de software de voor jou interessante profielen bezoeken. Hierdoor wordt jouw account onder de aandacht van mensen gebracht die voor jou aantrekkelijk zijn, en dat zonder dat je er tijd aan kwijt bent. Er zijn echter natuurlijk wel kosten verbonden aan deze software.
Op LinkedIn is veel informatie te vinden over de mensen die het netwerk gebruiken. Hier kun je je voordeel mee doen om meer leads te krijgen! Je kunt namelijk geavanceerd zoeken via LinkedIn. Hierdoor wordt het vinden van de klant die voor jou perfect is namelijk een stuk makkelijker! Dit geldt helemaal als je een premium account op LinkedIn hebt. Je kunt in dit geval nóg specifieker zoeken naar de voor jou ideale klant. Door het inzetten van deze zoekmethodes kun je dus toekomstige klanten vinden. Het kan een probleem zijn om direct met deze mensen in contact te komen. Als dit het geval is, zou je kunnen proberen lid te worden van groepen waar jouw toekomstige klanten ook lid van zijn, om vervolgens contact te leggen.
Tenslotte is het allerbelangrijkste om meer leads te krijgen jouw eigen profiel. Hierbij is het vooral enorm belangrijk om ervoor te zorgen dat de berichten die je plaatst interessant zijn voor mensen, en dat de informatie op je profiel aantrekkelijk is. Ook kan het werken om berichten te plaatsen in discussiegroepen. Hierdoor gaan mensen jouw als expert zien en zullen ze mischien vaker met vragen naar je toe komen.