Vijf keer meer rendement met LinkedIn

0
2876

LinkedIn is een zakelijk netwerk dat snel groeit. Er komen steeds sneller nieuwe leden bij. Op dit moment hebben ongeveer vijf miljoen Nederlanders een LinkedIn account. Deze accounts verschillen onderling heel erg van elkaar. Het ene profiel is actief en het andere profiel gebruikt LinkedIn eigenlijk amper. Een reden hiervoor kan zijn dat mensen het moeilijk vinden om genoeg rendement uit LinkedIn te krijgen. Door de volgende tips te gebruiken zul je merken dat je meer uit je LinkedIn account kan halen.

Voordat je LinkedIn echt goed kan gebruiken moet je ervoor zorgen dat je profiel aantrekkelijk is. Het is het beste als er informatie over jouw bedrijf op je profiel staat waar mensen wat aan hebben. Als je de beschrijving lezen moeten ze als het ware een idee hebben wat ze van je kunnen verwachten. Het is dus belangrijk hoe je profiel eruit ziet. Zorg ook altijd voor een profielfoto,.Het liefst eentje waar je gezicht duidelijk op staat, zodat mensen je makkelijk kunnen herkennen.

Naast je profiel is het maken van een zo groot mogelijk netwerk heel belangijk om meer rendement uit LinkedIn te halen.  Het is verstandig om alle mensen die je kent toe te voegen. Het kan nameljk maar zo dat je vrienden weer mensen kennen die jouw kunnen helpen met je carrière! Denk bij het toevoegen van mensen bijvoorbeeld ook aan oude klasgenoten en collega’s.

Verder biedt LinkedIn mogelijkheden om contactpersonen te vinden waar jij wat aan hebt. Je kunt namelijk snel nieuwe geschikte contacten vinden door de zoeken in de verschilende vakgroepen. Voor bijna elke beroepsgroep heeft LinkedIn een vakgroep. Zo kun je snel het type mensen vinden waar jij naar op zoek bent. Als je mensen een uitnodiging stuurt is het trouwens altijd handig om een persoonljke uitnodiging te sturen. Zo kom je virendelijk over en zullen ze eerder op je uitnodiging ingaan.

 

Als je echt meer rendement uit LinkedIn wilt halen, is het van groot belang dat je actief blijft op LinkedIn. Zorg regelmatig voor een nieuwe statusupdate. Ook is het slim om regelmatig foto’s of video’s up te loaden die met jouw bedrijf te maken hebben. Op deze manier kun je mensen inzicht geven in je bedrijf. Mensen vinden het fijn om zo veel mogelijk te weten als je hulp nodig hebben van een bedrijf. Dit maakt dus een goede indruk.