Lead generatie in drie stappen
Hoe krijgt u uw potentiële klanten u benaderen en contact met u opnemen?
Verkoopt u producten? Of biedt u diensten aan? Om leads te genereren zijn drie elementen van groot belang.
Ten eerste: het probleem!
Wat is het grootste probleem van uw klanten? Waarom pakken ze de gouden gids om daar de hulp van bedrijven uit uw branche op te zoeken? Of waarom googlen ze op specifieke zoektermen?
Bijvoorbeeld: Hoe kom ik van kiespijn af? Waar krijg ik meer klanten? Hoe voorkom ik grote verliezen als er brand ontstaat? Waar vind ik een goedkope notebook?
Als u weet wat uw prospects nodig hebben en naar op zoek zijn dan heeft u de sleutel in de hand naar succes.
Zorg dat u het grootste probleem van uw doelgroep kunt oplossen.
Ten tweede: de oplossing!
Zorg voor een uitstekende oplossing die uw dienstverlening of product “remarkable” maakt.
Laat in uw marketing duidelijk naar voren komen dat u de perfecte oplossing heeft voor hun grootste probleem.
Maak zo mogelijk een lijst met de gunstige uitwerkingen van het succes.
Ten derde : de Call to action
Nu heeft u een hefboom in de hand om uw prospects om te zetten naar afspraken of verkopen! Hou uw prospects de wortel voor en maak het ze lekker. En houdt hierbij in het achterhoofd dat tachtig procent van de mensen eerst alle mogelijkheden verkennen voordat ze tot actie overgaan.
Een eerste stap om in contact te komen is om de contactgegevens uit te wisselen. Zorg dat u in contact komt met uw prospects. Geen contact betekent ook geen sales!
Veel succes bij het toepassen en invoegen in uw business!
Hulp nodig? Neem dan gewoon contact met ons op.