Zakelijke ondersteuning voor HSP ondernemers

0
1033

HSP ondernemers en HSP ondernemen worden steeds vaker in het licht gezet. Hoog Sensitieve Personen worden steeds vaker belicht omdat deze eigenschap menig voordeel kent in een zakelijk bestaan of een beroepsomgeving. Er wordt veel aandacht geschonken aan de eigenschappen van een HSP mens en de HGO ondernemer om hier in de persoonlijke sfeer mee om te kunnen gaan. Vaak zie ik dat er een gebrek is aan de commerciële ondersteuning voor een Hoog Gevoelige Ondernemer (HGO) om die voordelen ook vorm te geven en om te kunnen zetten naar (meer) succes. Zelf ben ik een Hoog Bewuste Ondernemer (HBO), een mens die bewust met zijn hoog gevoeligheid omgaat en deze eigenschappen heeft omgezet in een zakelijke kracht. Mijn intuïtie heb ik door ontwikkelt tot een kostbaar instrument voor mijn dienstverlening. Ik help je bij het onderzoeken wat je passie en roeping is in je werk en ik denk mee aan wat je wilt bereiken met je onderneming. De uitslag hiervan is je product of dienst. Aansluitend zetten wij deze informatie dan om naar een verkoopbare vaardigheid. Dit zal dan maatgevend zijn voor de aansluitende marketingstrategie, je verkoopplan en de benodigde verkooptechnieken. Normaal is dit een hele uitdaging en kan dit heel wat spanningen en tijd vragen. Door een objectieve ondersteuning kun je sneller vorm geven aan je grootste wens of droom. Het nieuwe tijd ondernemen is een mooie ontwikkeling. Het geeft rust en het maakt je vrij. Ik help je graag verder te groeien en je vrijheid te vinden.


“Ik ben wat ik moet zijn om mijzelf en anderen het beste te geven voor wat wij nodig hebben”

Vanuit een jarenlang onderzoek naar mijn eigen ik als HSP ondernemend mens (HGO) kan ik terugzien op veel studie- en persoonlijke ervaringsgebieden die mij gebracht hebben tot wat ik vandaag ben. Tot het moment dat ik mijzelf overtuigde dat mijn HSP karakter toch écht een toegevoegde waarde had op zakelijk gebied was er bij mij veel onzekerheid. Vaak miste ik het zelfvertrouwen om ook toe te geven aan mijn eigen inzichten en mogelijkheden. Meningen van anderen die enigszins plausibel leken volgde ik, ondanks dat ik voelde en wist niet de juiste dingen te doen. Steeds meer en vaker werd mij duidelijk dat ik verder van mijn eigen gevoel aan het verwijderen was, mijn zijn. Wat dan ook vaak resulteerde in psychische of fysieke problemen.

Naarmate dat mijn bewustzijn groeide werden die klachten natuurlijk ook evenredig zwaarder. Toen het moment zich voordeed dat ik mij niet meer liet leiden door de invloeden van buitenaf en er zelf van overtuigd was dat mijn eigen keuzes de best doordachte en meest doorleefde keuzes waren heb ik afscheid genomen van die andere ik. Nu weet ik dat mijn eigen weten altijd het juiste pad ziet en kiest. HSP mensen krijgen van nature een “zesde zintuig” mee waar zij op kunnen vertrouwen. Na jaren lang oefenen en trainen kan ik vol overgave op mijn intuïtie vertrouwen zoals het mij ingegeven wordt. Mijn intuïtie wordt later ook zichtbaar bevestigd door de feiten. Ben ik nu aan het zweven? Nee, dat is mijn kracht als mens en ondernemer. Er kwam veel duidelijkheid voor mij toen ik mijzelf leerde begrijpen. En toen alles op zijn plaats viel werd ik er heel erg blij en gelukkig van.

Zakelijke HSP, HGO en HBO. De toegevoegde waarde.

Laat ik de voordelen op een rijtje zetten om het HGO zo beter inzichtelijk te maken. Wij leven intens zodat details een belangrijk onderdeel voor ons vormen. Wij hebben liever diepte dan oppervlakkigheid en daarom vinden wij kleine dingen in het leven zo belangrijk. Door dit te bezitten waarderen wij ook geraffineerde complimentjes. Waardering is zonder meer een groot goed in ons aller bestaan maar bij ons heeft het nog een extra waarde. Wij voelen ons dan ook echt nodig.

Affiniteit, een zijn met mensen zonder enig vooroordeel. Open een gesprek in durven gaan, dat zijn dé ingrediënten voor een verbinding in een nieuwe relatie met een hoge gradatie.
Dienstbaarheid, dit is voor alle maatschappelijke partijen en individuen voor het totale welzijn van belang. Een persoon die een natuurlijke drang heeft om anderen altijd te willen helpen. Dit helpt elke organisatie of bedrijf op elk moment. Gewoon omdat het zinvol is.
Als je meegaat in de massa kun je nooit onderscheidend zijn.

Creativiteit, inventiviteit en beeldvorming, door observaties allerlei oplossingen aandragen en deze ook om kunnen zetten in een beeld voordat het daadwerkelijk gebeurd. Deze waarden zijn erg prettig in situaties die oplossing vragen die niet voor de hand ligt. Out of the box denken gaat ons daarom erg goed af. Het creëren van nieuwe en meer efficiënte manieren om dingen te doen. Visualisatie van de mogelijkheden en de verbanden daarvoor ook zien.
Empathie, in de ervaring van de ander de knelpunten en de essentie kunnen lezen. Stel je eens voor welk voordeel dit heeft als je in een leadkwalificatie gesprek al snel kunt weten of iemand ook uitspreekt wat hij voelt en naar welke oplossing gezocht wordt zonder dat het uitgesproken is. Hier kun je dan in een gesprek direct aansluiten op de diepere behoefte van je gesprekspartner.

Begripvol, vraagstukken in de juiste perceptie kunnen plaatsen. Dat scheelt aanzienlijk in tijd om niet onnodig om de hete brij te hoeven draaien. To the point zijn bespaart veel irritatie voor alle partijen. Geen lange en lastige gesprekken die geen ingang geven tot een kernpunt. Wij worden dan ook een beetje ongeduldig.

Betrokkenheid, authentiek kunnen luisteren voor een perfecte inleving van een identiteit. Gesteld dat een potentiële klant je een situatie voorlegt die redelijk complex is en je hoort alleen maar en je luistert niet. Dan bedoel ik luisteren niet als zijnde gehoorzamen natuurlijk. Veel commerciële verbindingen komen niet tot stand vanwege het hiervoor genoemde. De grens die nodig is om het eigen belang te verleggen naar het hoofdbelang ( de inkoper, je klant, gesprekspartner) is dan al overschreden. En geloof mij dat het ook echt opgemerkt wordt. Het is mij ook al eens overkomen.

Inspirerend en vertrouwd, mensen openen zich gemakkelijk en durven om raad te vragen. Men voelt zich geaccepteerd. Je zult vast wel herkennen dat mensen gemakkelijk een situatie aan je voorleggen zonder dat er drempels zijn. Hoe fijn is het om in elk zakelijk gesprek op deze manier een conversatie te kunnen hebben. Heerlijk om geen enkele dubbele bodem of verborgen agenda te merken in een samenkomst.

Oneerlijkheid en onrecht, wanneer deze waarden in gevaar gebracht worden zullen wij daar op reageren. Dit is absoluut voorbij onze grens van redelijkheid. Onze intuïtie weet exact wat juist is.

Onze nadelen komen in beeld als wij onszelf wegcijferen en niet voldoende eigen tijd en ontspanning nemen. Voldoende de “benen strekken” noem ik het vaak. Wij zijn erg gedisciplineerd als er voldoende motivatie is. Wij hebben een groot verantwoordingsgevoel en wij halen daar veel energie uit. Een onaangename sfeer en conflicten zijn een BIG NONO! Ook zijn wij regelmatig graag alleen en willen wij de natuur in om op te laden. Zodra ons hoofd leeg is kan er ook weer veel nieuwe informatie geladen worden. Goed kunnen ontspannen is voor ons essentieel.

Samengevat zal de communicatie en klantgerichtheid de juiste stappen vooruit maken door deze kennis in een bedrijf. De ondernemer kan staven op extra mogelijkheden van een HSP mens die er van buiten net zo uit ziet als jijzelf. Gelijkwaardigheid brengt verbondenheid en verbondenheid op zijn beurt weer vertrouwen. Perfecte cyclus lijkt mij om zakelijk vooruitgang te boeken. Samen zullen wij echt sterker zijn en brengen wij alles in een goede structuur.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here