We zagen de onderstaande geweldige infographic online staan.
Het is een geweldige vraag om jezelf te stellen. Wat werkt voor jouw business nu beter: Online of Offline marketing?
Natuurlijk zal iedere onderneming hier zijn eigen antwoord op kunnen geven. Het is per doelgroep immers belangrijk om af te wegen hoe je hun het gemakkelijkste en beste kunt bereiken. Het is goed om hier over na te denken. Uit de infographic en de gegevens zijn er echter een aantal zaken welke naar voren komen.
Belangrijkste punt is, dat je ziet dat Direct Mail (brieven per post verzenden) nog steeds erg goed werkt! De open rates van de brieven zijn zelfs veel hoger dan bij email marketing. Het is dus een goede manier om zo onder de aandacht te komen van de lezer en van je doelgroep. Het is hierbij echter wel essentieel om ook echt doelgericht te werk te gaan. Selecteer een goede doelgroep om niet alleen een hoge open rate te krijgen, maar vooral om meer klanten te krijgen. Hier draait het immers om!
Email marketing is natuurlijk een goede manier om je doelgroep ook te benaderen. Hierbij is het echter wel belangrijk om rekening te houden met de verschillende wetgevingen en regels. Ook is het goed om op de juiste manier waarde te leveren aan je doelgroep. Email heeft als grote voordeel dat de kosten veel lager zijn per verrzonden boodschap. Het is hierdoor gemakkelijker om met hagel te schieten in plaats van met scherp. De kans, dat je wat raakt is ondanks een lagere open rate van de mails ten opzichte van de normale en oude verzending van brieven nog steeds goed te noemen.
Het triggeren van je klanten!
Een klant kan op verschillende manieren getriggerd te worden om een aankoop bij je te gaan doen. Zelfs binnen een specifieke doelgroep is het aannemelijk dat er verschillende typen klanten zijn welke getriggerd worden om actie te ondernemen op een verschillende manier. Zo is het mogelijk, dat de klanten interesse tonen per mail echter liever een folder in de hand houden om een aankoop te doen. Afhankelijk van de dienst of het product kan het ook nodig zijn om een 1-op-1 gesprek te voeren. Een 1-op-1 gesprek kan ervoor zorgen dat de zaken sneller aan het rollen komen. Hetzelfde geldt voor het verzenden van een brief via de ouderwetse post.
Succesvol met een directe mailing?
Om succesvol te zijn met een traditionele direct mailing per post is het belangrijk om ten eerste de doelgroep selectie zeer goed te doen. Ook is het belangrijk om je kansen te verhogen door meerdere mailings te doen. De open rates zullen dan steeds verder toenemen. Je komt meer onder de aandacht. De ouderwetse direct mailing is een perfect Marketing instrument om onder de aandacht te komen van de nieuwe klant!
Moet je eigenlijk wel kiezen?
Afhankelijk van je marketingbudget, je doelgroep en je product of dienst is het vaak belangrijk om een keuze te maken. Als je immers een product of dienst hebt met een ruime marge dan is het gemakkelijker om een keuze te maken. Klinkt aannemelijk! Wat echter als je jouw marketing op een effectieve manier weet uit te voeren? Wat nu als je bijvoorbeeld kiest voor een eerste benadering per traditionele post met een direct mail piece om daarna het opvolgen via de email te doen. Je kunt zo een goede mix krijgen in het beriek en de kosten.
Bekijk de infographic en zie hoe de verschillen tussen offline mailingen en de emails er zijn.
Kies en bekijk wat er voor jouw bedrijf het meest gunstige is!