Retargeting uitgelegd en succesverhalen!

0
6784
Description English: Will Smith at the premiere of The Karate Kid in Dallas, Texas in May 2010. Date 27 May 2010 Source https://www.flickr.com/photos/vanessalua/4661754423/ Author Vanessa Lua at https://www.flickr.com/photos/vanessalua/ Permission (Reusing this file) Creative Commons Attribution

Retargeting is een onderwerp waarvan steeds meer marketeers gebruik maken. Niet vreemd, aangezien het zorgt voor een uitstekende ROI (return op je investering). Het is een manier om mensen te blijven benaderen om de gewenste stap te ondernemen (een aankoop doen, afspraak maken of product kopen op je site).

Wat is retargeting nu eigenlijk?

Het is heel eenvoudig uit te leggen. Iemand bezoekt jouw site en vervolgens laat je deze persoon overal waar hij komt adverenties zien van jouw business, jouw producten en diensten. De kans, dat de persoon een klant wordt neemt hier natuurlijk sterk door toe. Opeens zien ze je overal verschijnen. Men kan bijna denken, dat het voorbestemd is om met jou in zee te gaan.

Focus

Description English: Will Smith at the premiere of The Karate Kid in Dallas, Texas in May 2010. Date 27 May 2010 Source https://www.flickr.com/photos/vanessalua/4661754423/ Author Vanessa Lua at https://www.flickr.com/photos/vanessalua/ Permission (Reusing this file) Creative Commons Attribution

De film Focus met hierin Will Smith laat het ook erg mooi zien. Hij speelt een meesterdief en meester manipulator. Bij een weddenschap van een miljoen dollar heeft hij zijn target compleet bespeeld om voor een specifiek nummer te kiezen. Er is niets aan het toeval overgelaten en het onderbewuste is compleet bespeeld. Hij ziet namelijk overal het specifieke getal op de specifieke dag, dat een getal gevraagd wordt. Het is een leuke film!

Waarom zou je retargeting inzetten?

Het is de meest goedkope vorm van adverteren. Mensen hebben al interesse getoond in je bedrijf en moeten mogelijk nog een laatste zetje krijgen om de volgende stap te zetten. Misschien waren ze afgeleid door hun kinderen, moesten ze plots naar het wc of ging de telefoon en klikten ze je website weg. Ondanks, dat ze je heel hard nodig hebben! Door deze mensen te helpen om je advertenties te zien helpt ze om alsnog actie te ondernemen.

De mensen hebben al interesse getoond en de kans, dat ze dus een klant worden is veel groter dan mensen welke je site nog nooit gezien hebben.

Hoe kun je het inzetten?

Eigenlijk is het niet zo moeilijk om het te gebruiken. Je kunt een bureau inschakelen of het zelf doen. Je kunt dit doen door een email lijst te uploaden om zo deze groep mensen te targeten. Daarnaast kun je ook een pixel op je site plaatsen. Mensen welke de site bezoeken worden vervolgens opgenomen in het bestand om jouw advertenties te zien.

Een goede strategie

Retargeting is uitstekend om een “visvijver” voor klanten te realiseren. Je gaat content delen op Facebook, Twitter, LinkedIn en online! Mensen welke je site bezoeken worden opgenomen in de groep mensen welke opnieuw getarget worden. Ze zitten in de retargeting groep.

Deze groep mensen laat je vervolgens een set van advertenties zien. Je laat ze een speciale actie of aanbieding zien, waarop men actie kan ondernemen.

Waarom werkt dit?

De mensen, die de advertentie te zien krijgen kennen je al via je artikels. Hierna krijgen ze pas een aanbieding. Ze zijn dus al opgewarmd nog voordat je ze een voorstel gaat maken.

 

Gebruik jij Retargeting? Waarom werkt het zo goed voor je? Of waarom niet? Laat het ons weten!