Klantonderzoeken zijn de meest integrale krachten die klanten in hun onderzoeken hebben voordat ze een aankoop doen. Ze zijn het beste om een oprecht en geloofwaardig standpunt van individuele klanten te horen.
Klantenreviews hebben veel potentie om de beoordeling van nieuwe (en oude) klanten te beïnvloeden, en elke grote webgebaseerde bedrijfsfase benadrukt reviews. Onafhankelijke bedrijven moeten ook de kracht en het belang van reviews inzien om hen te helpen bij het bouwen, ontwikkelen en omgaan met hun klanten.
Tegen het einde van de dag kunt u er niet omheen dat webgebaseerde reviews het moment van de waarheid voor uw bedrijf vertegenwoordigen.
Waarom klantonderzoeken ertoe doen
Reviews kunnen uw imago helpen om betrouwbaarder te worden. Over het algemeen hebben klanten geen overduidelijke verklaring om een bedrijf een positieve of negatieve review te geven, behalve als het hun ervaring weerspiegelt. Op deze manier, hoe positiever de reviews die u heeft, hoe betrouwbaarder uw bedrijf gezien zal worden .
Er is sowieso een kleine veiligheidsbuffer met betrekking tot reviews. De meeste klanten twijfelen echt aan een bedrijf als ze een beoordeling van minder dan vier sterren hebben. Het is dus van cruciaal belang om een zeer zekere indruk te behouden om meer deals te genereren.
Positieve reviews = positieve deals… Negatieven doen het omgekeerde
Positieve reviews worden getoond om klanten ertoe aan te zetten een stap te zetten, van het bekijken van uw site tot het daadwerkelijk doen van een aankoop. Een concentraat van BizRate meldt dat over het algemeen 65% van de klanten zegt dat ze vaak of zelfs constant een kijkje nemen in online reviews voordat ze besluiten een aankoop te doen.
Met zoveel klanten die reviews zien voordat ze iets kopen, moet u er zeker van zijn dat die reviews een goed beeld schetsen van uw bedrijf. Als u ervan uitgaat dat uw normale enquête onder dit 4-sterren voordeel ligt, kunt u hopen deals te laten liggen die u in ieder geval met een hogere review score hebt gemaakt.
Merk score en toename van waarneembaarheid
Reviews vergroten uw waarneembaarheid op meer dan één manier. Hoe meer klantreviews uw organisatie krijgt, hoe waarschijnlijker het is om op Google te verschijnen. Ze zijn ook een manier voor klanten om je bedrijf binnen te halen en met verschillende klanten te praten. Dit laatste punt is vooral duidelijk, ervan uitgaande dat de reviews een onderdeel zijn van online entertainment.
Het is ook van vitaal belang om te onthouden dat als uw organisatie voortdurend beoordelingen ontvangt, dit een betrouwbare stroom van nieuwe blije mensen wordt en helpt bij het cultiveren van een lokaal gebied. Op dit moment is het vooral belangrijk in het licht van het feit dat nieuwe reviews klanten zullen laten zien dat u open bent en veilig werkt onder de beperkingen van het Coronavirus, wat een blijvende invloed zal hebben op onze manier van werken.
De meest effectieve methode om reviews in te zetten
Kent u iemand die het zonder gratis spullen of vorderingen zou kunnen doen? We kunnen niet zeggen dat we dat doen. Als u terugkerende klanten heeft en merkt dat ze nog nooit een enquête hebben verlaten, verwelkom ze dan met een promotie. Dit kan zoiets eenvoudigs zijn als een extraatje bij hun aankoop of 15% korting op hun volgende aankoop. U kunt uw klanten met een sms met tekst voortdurend provoceren om ook een enquête achter te laten.
De reden waarom het zo belangrijk is om je te richten op klanten, is dat je er zeker van moet zijn dat ze vanaf nu een positieve beoordeling van je bedrijf hebben. Zo niet, dan zouden ze niet eindeloos terugkeren in de tijd. Het zal van cruciaal belang zijn om klanten een enquête te laten verlaten om ervoor te zorgen dat meer klanten bij u blijven winkelen. Reviews over de belangrijkste bedrijven kunt u ook snel weervinden op het internet.
Beantwoord negatieve reviews op de juiste manier
Negatieve klantonderzoeken hebben niet noodzakelijkerwijs in alle gevallen een negatieve invloed op uw bedrijf. Vaker wel dan niet zal een negatieve enquête een leermoment zijn, en als u de kans heeft dat u de enquête op de juiste manier beantwoordt, kunt u werken aan uw bedrijf en aan de mening van uw klant over uw bedrijf.
Ervan uitgaande dat u sympathiek en eerbiedig antwoordt, zult u eerder dan later zien dat klanten u zullen bekijken omdat u vaak aan hun interesses denkt en zelfs erover nadenkt om uw bedrijf een volgende kans te geven.
Geef uw positieve reviews weer
Positieve reviews op Google zijn iets om dankbaar voor te zijn, omdat klanten ze kunnen opsporen als ze ervoor kiezen om op zoek te gaan naar reviews. U kunt deze in ieder geval omzetten in iets buitengewoons door positieve reviews in te vullen en ze te vermelden, zodat klanten er niet naar hoeven te zoeken.
Neem uw beste beoordelingen en plaats ze vooraan op uw site als eerbetoon dat helpt bij het opbouwen van vertrouwen. U zou ook reviews moeten doen en deze via online entertainment moeten plaatsen, waar ze meer vertrouwen wekken en regelmatig verdere toezeggingen doen.
In het geval dat u echt trouwe klanten heeft of met krachtpatsers werkt, kunt u ook gerelateerde content maken door positieve reviews via hun kanalen te plaatsen. Er zijn zo ook Energie reviews die dit doen.
Kritiek is altijd welkom
Probeer niet te denken dat het werk voorbij is als je reviews hebt aangevraagd en gekregen. U moet echt wat marge hebben om ze allemaal door te nemen en te luisteren naar de interesses van uw klanten. Probeer niet voorzichtig te zijn, want de kans is groot dat ze volgestouwd zijn met veel gezichtspunten waar je eerder niet aan had gedacht.
U kunt deze standpunten innemen en ze omzetten in gedachten die werken voor uw bedrijf. Dit geldt tweeledig voor negatieve reacties.
Losgekoppelde informele uitwisseling
Deze recensies zullen niet de meest bekeken zijn, maar wel de meest vertrouwde. Informele uitwisseling is over het algemeen de meest aantrekkelijke en krachtige vorm van promotie geweest en zal dat altijd blijven. Er is niemand die we meer vertrouwen dan onze dierbaren. Dus als we ze een merk horen voorstellen, vertrouwen we ze er ongetwijfeld in.
Bedenk dus dat reviews op verschillende niveaus belangrijk zijn. Ze vergroten de zichtbaarheid van uw imago, helpen individuen om vertrouwen in uw organisatie te vestigen en zullen u, wanneer ze serieus worden bekeken, ook helpen bij het verder ontwikkelen van de manier waarop uw bedrijf werkt.