Wat denk jij dat het belangrijkste is bij jouw online strategie?
- De beste technieken?
- De beste tools?
- Een groot marketingbudget?
1.Nee, 2 Nee, 3 Nee!
Wat is het wel? Het zijn de mensen en de gedachten. Het is belangrijk om een strategie te hebben en om je marketingcampagnes een ziel te geven.
Vaak hoor je dat men een nieuwe techniek heeft gekocht echter niet het verwachte resultaat heeft bereikt. Het is niet goed gegaan. Het is niet geworden wat men ervan verwachtte. Het zijn vaak de mensen welke de techniek op de juiste manier inzetten, die er een succes van maken. Het is dus belangrijk, dat de persoon welke de tool inzet het op de juiste manier doet.
Systemen en marketing tools
- Social Media systemen.
- Email marketing systemen.
- Website content management systemen.
Ze zijn er allemaal. Ze werken goed. Het uiteindelijke resultaat ontstaat echter niet door deze systemen. De systemen maken het gemakkelijker om je doelen te bereiken. UIteindelijk is dat iets waar we allemaal van houden. Gemak dient de mens. Een schilder, timmerman of kok kunnen niet zonder hun tools. Het is echter niet het mes of de pollepel of pan welke zorgt voor die geweldige smaken. Het is de mens, de kok! Welke hierin slaagt. De kok zorgt voor de juiste combinaties en het winnen van Michelin sterren.
Bij online marketing werkt dit net zo!
Het is goed om de sytemen en tools op de jusite manier te gebruiken om zo te slagen in het realiseren van je doelen. Het stellen van deze doelen is belangrijk. Het vormen van een strategie om dit doel te behalen is essentieel. UIteindelijk kun je dan een campagne met een ziel maken!
Het is dus goed om de tools te kennen en te gebruiken om gemak te realiseren plus tijdswinst. Het is echter niet zo, dat je zelf achterover kunt gaan zitten en het werk aan de systemen over kunt laten.
UIteindelijk zal je zelf je ziel en zaligheid moeten inschakelen om het ultieme marketing resultaat te realiseren.