Hoe vind u meer nieuwe klanten & omzet?

0
5791
hoe vind u meer klanten voor uw bedrijf

Hoe vindt u meer nieuwe klanten & omzet?

Hoe beter u uw doelgroep begrijpt, hoe meer kansen u heeft om nieuwe sales leads te genereren. Concentreer u hierna om meer omzet te halen uit deze nieuwe (en uw bestaande) klanten!

In een perfecte wereld zou u een onbepertk budget hebben om uw markt zo te bewerken dat iedereen uw nieuwe klant wordt en uw omzet zal verhogen tot in de hemel! U zou online en offline reclame inkopen, promoties doen en zorgen voor zoveel bezoekers voor uw website en in uw winkel dat u en uw medewerkers de verkopen niet meer aankunnen. Helaas….. dat zou een droomwereld zijn die er in realiteit niet is. Eerlijk is eerlijk… de meeste kleine bedrijven hebben grotere plannen voor hun marketing dan dat er middelen aanwezig zijn.

Waar moet je dan beginnen om nieuwe klanten te zoeken? Het is van groot belang dat u nieuwe leads blijft realiseren en genereren anders kunt u de ten wel dicht doen. Of niet? Ook al bent u geen marketing genie of een verkoop tijger er zullen toch leads binnen moeten komen. Hoe gaat u dat doen? Koud bellen? Deur aan deur verkopen? Zoekmachine optimalisatie laten doen? Of zelf doen?

Laten we bij het begin beginnen!

En dat is uw doelgroep. Als u uw doelgroep niet kent en niet weet wat hun belangrijk vinden om klant te worden bij uw bedrijf dan kunt u het wel shaken. Onderzoek dus eerstwat zijn belangrijk vinden en met welke problemen zij zwoegen.

Zorg dat u uw doelgroep begrijpt. Doe marktonderzoek!
Bepaalde producten en diensten kunnen een beroep doen op een publiek. Het begrijpen van de sterktes, zwaktes, kansen en bedreigingen in uw doelmarkt is van cruciaal belang. U kunt om te beginnen onderzoek doen naar uw klanten en het segment van de markt door te kijken naar :
• Demografie – statistische gegevens over een populatie met inkomen, leeftijd, enz.
• psychografische – de attitudes en smaken van een bepaalde demografische.
• etnografica – het onderzoek van bepaalde culturen.
• koopgedrag – hoe, wat en waar klanten kopen producten en diensten.

Doe dit onderzoek grondig en goed dan zult u zien wat uw klanten belangrijk vinden en daar uw marketingboodschap omheen bouwen!

Succes!