Het is belangrijk voor iedere bedrijf om dit jaar de verkopen van het voorgaande jaar te overtreffen. Echter u heeft wellicht geen ton ter beschikking om de hele boel op de schop te gooien.
Gelukkig zijn er tal van manieren om zonder hoge kosten de verkopen te stimuleren. Soms is het gewoon de oude sleur en routines doorbreken om meer resultaat te krijgen.
Als u als ondernemer wat meer tijd en moeite steekt in de verkoop dan zal zich dat zeker lonen.
Een paar tips die u kunt gebruiken om de verkopen te stimuleren!
-
Zorg voor meer levendigheid in uw verkoopmeetings. Gooi de boel eens om en doorbreek de normale routine. Heeft u het altijd over de cijfers van de week ervoor met een blik op de komende tijd? Zet uw verkopers aan het werk en laat ze een verslag maken over uw concurrentie of wissel het af wie de leiding heeft tijdens de vergadering. Bespreek een case en kijk waar de verbeterpunten zijn.
-
Zorg voor een beter moraal! Hoe?
Geef uw verkopers wat vaker een complimentje! Een schouder klopje en een bedankje voor hun goede werk. Het is een methode die zeer zeker het moraal verhoogd. Het is niet moeilijk en het is ook nog eens kosteloos. Het is heel gemakkelijk! Zeg gewoon wat ze goed hebben gedaan de afgelopen week. -
Laat uw verkopers een top twintig maken van hun grootste accounts. Of maak deze voor uw verkopers. Op deze manier zien de verkopers waar de kansen liggen en wat de belangrijkste klanten zijn voor hun. Ze weten nu welke klanten meer aandacht mogen krijgen!
-
Geef uw verkopers elke week een overzicht van hun verkopen. En zorg voor zoveel mogelijk en uitgebreid mogelijke informatie waardoor uw verkopers meer inzicht krijgen waar ze nog meer aandacht aan kunnen schenken en wat ze goed doen.
Vraag uw verkopers ook aan welke informatie ze behoefte hebben. -
Zorg voor goede software om alle klantgegevens goed bij te houden.
U wilt wat meer geld in uw verkopers investeren?
Overweeg dan een goede training, een serie van goede boeken die uw verkopers kunnen lezen, vaktijdschriften, workshops en mogelijk ook een verkoopcompetitie om uw verkopers te stimuleren en hun vaardigheden te vergroten.