Het geheim van nieuwe klanten krijgen?

0
6271

Iedere ondernemer droomt ervan om meer en meer klanten te krijgen. Jij toch ook?

Zo niet, dan moet je dit artikel maar overslaan. Graag ontdek ik samen met je in dit artikel wat het geheim nu eigenlijk is van nieuwe klanten krijgen. Is het een idioot voor woorden aanbod? Is het op het juiste moment op de juiste plek (bij de juiste klant) zijn? Is het een uniek element waardoor ze wel bij jou moeten wezen? Of is het een mix…….

Het laatste ligt natuurlijk voor de hand. Laten we de punten echter wat nader bekijken.

Een te idioot voor woorden aanbod!

Op zich ben ik hier wel voor te vinden, dat het helpt om klanten over de streep te halen. Echter het moet niet je hele positionering ondersteboven trekken. Wanneer je exclusief gaat dan moet dit ook in de prijsstelling terugkomen. Het is echter wel goed om de drempel ook financieel wat te verlagen. Het is daarom slim om een aanbieding te maken welke als een rode loper werkt om de nieuwe klanten te verwelkomen.

Het juiste moment en de juiste plek

Wanneer de behoefte er is dan is het natuurlijk zeer eenvoudig om de deal te closen. Iemand met rugpijn zal met plezier een afspraak maken bij een fysio. Iemand met een zere kies rent naar de tandarts en komt hopelijk lachend weer terug! Iemand waar de auto van stuk is keer op keer staat open voor een nieuwe aankoop…… Het zal duidelijk zijn.

Je moet er echter ook nog op het juiste moment zijn. Iets wat een tweede punt is. Het is daarom belangrijk om al een hele visvijver met potentiele klanten te hebben waarvan je verwacht, dat ze een “massive” behoefte naar jou krijgen! Nou, jouw diensten of producten dan natuurlijk.

Uniek zijn. 

Tja. Sommige zaken kun je slechts bij een bedrijf kopen. Monopolie. Het is ook iets waar veel ondernemers over dromen. Hier wil ik echter een andere invalshoek bij gebruiken.

Zorg voor een monopolistische opvatting van jouw klanten over jouw diensten of producten!

Wow!

Lees het nog eens….. dan leg ik het je uit.

Wat nu als de klant de perceptie heeft, dat jij de enige partij bent waar ze voor een specifieke dienst of product (die jij aanbiedt en ook tal van concurrenten) alleen bij jou terecht kunnen? Wat als ze nu in hun koppie de opvatting hebben, dat jij de beste bent? Dan zullen ze nooit naar een concurrent kijken!

Moeilijk? Misschien. 

Interessant! Drommels…drommels….drommelss…. heel interessant!

 

Wat vind jij?

Het is uiteindelijk vaak een mix van factoren waarom een klant klant wordt. Mond op mond reclame, verwijzingen, een sterke aanbieding en een “unieke” monopolistische perceptie zijn slechts een paar factoren. Het zijn echter factoren welke je naar je hand kunt zetten, als je het slim aanpakt!