De Revolutie & Toekomst van de Zoekmachines?

0
1274

Hoe de wereld van zoekmachines gaat veranderen!

Deze week zag ik een video van Google’s assistent. De assistent maakte een belletje met de kapper en regelde een afspraak. Het lijkt een volledig natuurlijk gesprek en het is eigenlijk ongekend. Het is de toekomst.

Natuurlijk zal het niet direct perfect werken. Het zal echter wel gaan werken!

De nieuwe zoekmachines zijn niet langer de websites en webpagina’s. Nee het zijn de slimme assistenten van Google, Apple en Microsoft in je broekzak. Ze doen al het werk voor je. Ze zullen alles gaan vergelijken voor je en daarmee zal de klant een paar stappen overslaan. Herhaalaankopen zullen automatisch gedaan worden. Vergelijkingen doet de assistent en niet jijzelf. Jij maakt de keuze en doet je bestelling.

“Today we’ve got systems based on existing databases for weather or taxi locations or movie times… so far we’ve only worked with a fraction of the virtual tasks. We can’t build millions of unique solutions, so we’re building a flexible system that learns by interacting with the user… the user will tell it what’s right.” Dr. Jianfeng Gao, Partner Research Manager with Microsoft’s NLP Unit and Deep Learning Technology Center

Het rapport “The Next Revolutions of Search” van Microsoft is zeer boeiend en interessant voor de ondernemers welke openstaan voor de toekomst.

Bedrijven lopen vaak achter op de innovaties. Door de grote massa voor te zijn kun je leiden en een eigen plek veroveren in de nieuwe wereld van zoekmachine marketing en eigenlijk van marketing in zijn geheel.

“My toddler swipes everything… tables, books, more or less anything flat… with the expectation that it will spring to life like our tablets. She will grow up with that kind of interface as second nature. The generation that’s ten years behind her will use speech in the same way, asking questions of the air, and expecting it to answer back.” James Clark, research manager for digital and interactive business, Accenture

Hoe ziet de toekomst eruit?

We hebben een assistent in onze broekzak welke onze voorkeuren en stemmingen kent. Een assistent welke ons kan lezen en op basis daarvan adviezen geeft bij wensen en verzoeken aan de assistent. Iets wat we ons nu misschien nog niet helemaal kunnen voorstellen.

Massa-advertenties zullen steeds minder ingezet worden.

Er ontstaat een meer persoonlijke manier van marketing. Branding zal hier een belangrijkere rol bij gaan spelen.

 

Wat is jouw mening?

Hoe denk jij dat de wereld van de zoekmachines zich gaat ontwikkelen?

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here